11 listopada, 2019

Roboty usługowe

Robot usługowy to najczęściej robot humanoidalny, który wyręcza ludzi w wykonywaniu powtarzalnych czynności. Takie roboty doskonale sprawdzają się w pracy, która nie wymaga kreatywnego podejścia.

Roboty usługowe ze względu na swoją specyfikę będą zyskiwały coraz większą popularność, również w miejscach do tej pory zarezerwowanych tylko dla ludzi.

Na czym polega robotyzacja usług

Wykorzystanie robotów w biznesie dla większości osób najczęściej kojarzy się z robotami przemysłowymi wykorzystywanymi do prac na taśmach montażowych. Tymczasem na rynku już dziś można zauważyć coraz szerszą ofertę robotów usługowych.

Roboty humanoidalne, bo je przede wszystkim należy brać pod uwagę, to maszyny technologicznie rozwinięte na tyle, że można stosować je do wykonywania różnego rodzaju zadań.

Robot usługowy już dziś posiada zazwyczaj zestaw nowoczesnych czujników, który pozwala na bezpieczne przemieszczanie. Czułe kamery i głośniki, które umożliwiają swobodne komunikowanie. Szybkie procesory i programy oparte o sztuczną inteligencję. Taka konfiguracja powoduje, że roboty są w pełni funkcjonalne, a ich praca wymaga odpowiedniego zaprogramowania.

roboty usługowe

Jakie prace mogą wykonywać roboty usługowe ?

Szybko rozwijająca się technologia stwarza ciągle nowe możliwości na wykorzystanie robotów w biznesie. Technologia, która jeszcze do nie dawna była dostępna tylko dużych przedsiębiorstw, obecnie jest również w zasięgu małych i średnich firm. Poniżej prezentujemy, krótką listę wybranych zastosowań.

Co robią roboty usługowe:

  • roboty sprzątające
  • roboty do koszenia trawy
  • roboty do przygotowywania posiłków
  • roboty do robienia drinków, kawy, napojów
  • roboty informacyjne
  • roboty na eventy
  • roboty do recepcji

Jakie korzyści daje robotyzacja usług ?

Każda automatyzacja pracy lub robotyzacja pracy w branży usługowej przynosi wiele różnorodnych korzyści. Do najważniejszych zalet zatrudniania robotów usługowych należy zaliczyć:

  • poprawę wydajności pracy
  • obniżenie kosztów
  • mniejszą ilość błędów
  • bezawaryjność
  • wysoką dostępność
  • przewidywalność

Warto również zauważyć, że poza korzyściami czysto biznesowymi firmy korzystające z robotów w oczach klientów i kontrahentów postrzegane są jako nowoczesne i innowacyjne.

Zastosowanie robotów usługowych w dużej mierze zależy od sytuacji i problemów jakie mają firmy. Roboty mogą być wykorzystywane jako wsparcie w hotelach, pensjonatach, barach, restauracjach, lotniskach, szpitalach, w firmach eventowych itd.

Zobacz również